„Nii odav võte.“ Selliselt mõttelt tabab end ajakirjanik Rivo Sarapik, kui loeb Liviko süüdistust, et maksutõus sunnib firmat töötajaid koondama.

- Äripäeva toimetaja Rivo Sarapik.
- Foto: Andras Kralla
Eesti suurima joogitootja Liviko juht Janek Kalvi selgitab pressiteates, et firma eksporditurgudel on probleemid, aga tema ei tegele siinsete aktsiisitõusude tõttu oma töö ehk probleemidele lahenduste otsimisega. Nii osutab firma juht kellegi teise peale, miks ettevõte muutuvates oludes ei kohane. Selline avaldus paneb kulme kergitama.
Lisaks lahmab Kalvi malakaga riikliku alkoholipoliitika poole, mille eesmärk on „Eesti tootjate konkurentsivõime kahjustamine“. Kui pidada alkoholipoliitikaks eelmisel kevadel valminud „Alkoholipoliitika rohelist raamatut“, siis selle järgi on suund hoopis Eesti inimeste väiksem alkoholitarbimine, mis on lisaks nende tervisele ka üldise rahakoti huvides.
Mõõdukat tarbimist ja selle propageerimist nimetab samas aga Liviko endagi üheks missiooniks. Vahest on see joogitööstuse enda huvides, kui selle kliendid elavad kauem ja tervemalt ning suudavad tarbida ja käivet tuua aastaid ja aastaid.
Liviko on Äripäeva Joogitööstuste TOPi käibelt Eesti suurim tootja. Eksporditurgudelt on ettevõte viimasel kuuel aastal teeninud umbes kolmandiku käibest. Neist numbritest paistab, et firma probleem seisneb ehk hoopis selles, et ekspordimüügi osakaalu pole suudetud kasvatada. Nii nagu pole suudetud vastu seista ka tihenevale konkurentsile ehk muutustele siin- ja sealpool piiri.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!